skok na hlavní menu | menu sekce Aktuality


Úvod › Aktuality › Kampaň Kniha ti sluší

Aktuality

foto

Další články

Čtení dětem 2021

Městská knihovna v Praze a Moravská zemská knihovna společně loni…

Číst dál » | -29.-04.2021

Praha vydala e-knihu další Expedice poezie ke Světovému dni knihy

Partnerství Prahy s německým Heidelbergem dalo vzniknout zajímavému…

Číst dál » | -22.-04.2021

Svět knihy 2021

Konání letošního pražského Světa knihy se posune. Mezinárodní knižní…

Číst dál » | -21.-04.2021

Cena Jiřího Ortena 2021 vyhlásila nominace

Na Cenu Jiřího Ortena 2021 byla nominována básnická sbírka Betonová…

Číst dál » | -21.-04.2021

Kampaň Kniha ti sluší

Od 18. do 23. dubna proběhne celoplošná kampaň ke Světovému dni knihy a autorských práv pod heslem Kniha ti sluší. Stejně jako předchozí kampaně „Knihy bez DPH“ a „Knihy mají zelenou“ si klade za cíl propagovat českou knižní kulturu. Oslavy Světového dne knihy a autorských práv letos nabídnou několik novinek. Poprvé se do kampaně zapojí vedle nakladatelství a knihkupectví i knihovny, součástí oslav bude řada doprovodných akcí a koupí knihy přispějete na dobrou věc.

Světový den knihy letos proběhne 23. dubna, ale oslavy budou trvat již celý týden před ním. Pokud si v tomto období zakoupíte knihu v knihkupectvích zapojených do kampaně, dostanete jako dárek unikátní CD s povídkami našich předních spisovatelů. Autory a zároveň interprety jednotlivých děl jsou: Michal Viewegh, Halina Pawlowská, Josef Formánek, Václav Větvička, Petr Stančík, Radka Denemarková, Václav Kahuda, Petra Soukupová, Michal Šanda a další.

Kampaň bude mít i charitativní charakter, nákupem knih během tohoto týdne čtenáři přispějí organizacím zaměřujícím se na pomoc lidem se zrakovým postižením. Část výtěžku půjde na podporu převodu tištěných knih na audiotexty pro nevidomé. Díky vašemu nákupu se tak románové příběhy či básně dostanou i k těm, kteří si je kvůli svému handicapu jinak nepřečtou.

Samotný slogan Kniha ti sluší je heslem dlouhodobé kampaně Svazu českých knihkupců a nakladatelů. Snaží se představit knihu jako předmět, který díky svému obsahu může být člověku oporou a společníkem ve všech životních situacích. „O významu čtení toho už bylo řečeno mnoho. My ale chceme jít ještě dál a ukázat knihu jako symbol; jako součást životního stylu současných i budoucích generací,“ říká předseda Svazu českých knihkupců a nakladatelů Martin Vopěnka.

Mediálními tvářemi kampaně se stali Hana Vagnerová a Václav Jílek, kteří nafotili řadu kreativních plakátů představujících čtenářství v různých prostředích. Mediálním partnerem projektu je Český rozhlas Radiožurnál. Podrobnosti o doprovodných akcích najdete na webových stránkách kampaně www.knihatislu­si.cz.





česky | English